2010/06/17

Märtyrer, Opfer und Helden - IX

Jevgenyij Jevtusenko: Bábij Jár

Nem áll emlékmű Bábij Jár felett.
Durva sirkő a szurdok szürke orma.
Borzadok.
Számlálom éveimet:
mint maga Juda népe, vén vagyok ma.

Zsidó vagyok -
úgy tetszik hirtelen.
Lábam ős egyiptomi téreken jár.
Kereszten függök, elvégeztetett már,
s a szögek nyoma most is testemen.
...
Zsidó vér nem csorog az ereimben,
de minden antiszemita konok
gyűlölettel, mint zsidót,
gyűlöl engem.
És igaz orosz
én eképp vagyok.


(Garai Gábor fordította)

1 megjegyzés:

  1. Jevtusenko, Jevgenyij Alekszandrovics.
    Sima állomás (Irkutszk körzetében), 1933. július 18.
    Orosz-szovjet költő, korai "maskéntgondolkodó". Költeményei közül mindenekelőtt a "Bábij Jár" (1961) és a "Sztálin örökösei" (1962) vált híressé.

    VálaszTörlés